Domácí trénink – předškoláci – 6. díl

Rozvoj komunikačních a předškolních dovedností – 6. díl 

Šel do lesa a ……

Pomůcky: obrázek libovolného prostředí – les, město, vesnice, zoo, nemocnice, obchod, …

Postup: před dítě položíme obrázek s prostředím a kolem naskládáme kartičky s libovolnými obrázky. Pokud trénujeme konkrétní hlásku/hlásky, použijeme obrázky na trénink této hlásky/hlásek a celkově se v rámci této aktivity zaměříme na rozvoj výslovnosti této hlásky/hlásek. Říkáme větu “Šel do lesa (nebo jiného zvoleného prostředí) a našel …“ a postupně přidáváme všechny naskládané obrázky. Vždy zpětně jmenujeme všechny obrázky, které jsme již řekli. Po vyjmenování všech obrázků se spolu s dítětem zamyslíme nad tím, které z předmětů bychom ve zvoleném prostředí opravdu mohli najít. Můžeme si také říct, k čemu slouží všechny předměty, které máme na obrázcích – cvičení slouží k rozvoji paměti, ale také k rozvoji slovní zásoby a komunikačních schopností. Postup viz. foto níže a video ZDE.